Price iz smaragdne doline

20 Avg, 2009

Dobrovoljno davanje krvi

Generalna — Autor rene1 @ 21:35

 

 

                        

 

 Voleo bih da mozemo ozbiljno da popricamo o vadjenju krvi...

Bez tabua, prevelikih izliva humanosti i nervoze....





Nema na ovom svetu ni jednog ozbiljnog lekara (koji ista zna o medicini) koji moze reci da vadjenje krvi NIJE STETNO.

Pre mnogo godina sam, kao student na predavanjima iz Genetike, vodio jednu rasparavu sa jednim od najvecih jugoslovenskih geneticara dr. Slavkom BOROJEVICEM na tu temu.

I covek mi je tada rekao: "Vadjenje krvi nije stetno ako se vrsi jednom, dva ili cak tri puta....Zavisi od osobe... Ali, ako se vrsi permanentno, vise puta, narocito u odredjenim vremenskim razmacima - VEOMA JE STETNO! Organizam se NAVIKAVA da proizvodi vecu kolicinu krvi nego sto je organizmu realno potrebno i to prvo prouzrokuje povecanje krvnog pritiska, a visok krvni pritisak prouzrokuje kardiovaskilarna oboljenja, a od kardiovaskularnih oboljenja umire najvise ljudi na svetu!"

Ako govorimo o HUMANOSTI, naravno da treba biti human kada su u pitanju neki nama bliski i dragi ljudi. Tu davanje krvi ni ne dolazi u pitanje. Ali, davati krv za nekog koji se napio pa slupao u saobracajnoj nesreci, nekog ko je gresan pa su ga izboli nozem ili nekome kome ni njegova rodbina nece da da krv - ne osecam bas kao nesto humano.


Uostalom, ima danas jako dobri vestackih tecnosti koje mogu da zamene krv u mnogim situacijama, ali o tome se ne prica puno jer su - skupe.

Jeftinije je traziti humanost od ljudi.

Zar ne bi bilo malo humanije da svi ljudi koji mozda ocekuju da ce im jednoga dana necija krvo biti potrebna, uplaciju mesenno u neki fond da bi i davaoci krvi OSETILI njihovu HUMANOST preko odredjenih penzija koje bi dobijali u skladu sa brojem davanja krvi?

Nije fer da samo jedni treba da budu humani u ovom zivotu, oni koji daju, a oni koji primaju - nista! Samo jedno: "hvala lepo!", a mozda cak ni to.

Krv ipak nije cigareta ...

 

                       www.SlikoMat.com


Komentari

  1. reč sama kaže >>dobrovoljno

    Autor beliocnjak — 20 Avg 2009, 21:54

  2. Da, Beli, ali poenta nije na toj reci...

    Poenta je na reci "stetno".

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 22:00

  3. Vadjenje krvi???
    Malo si pobrkao lončiće.
    Prvo krv se vadi u dijagnostičke svrhe. Baš me interesuje kako bi kontrolisao ti dijabetičara bez vadjenja krvi. Zahvaljujući tome, milioni ljudi u svetu sad živi normalno.
    U dijagnostičke svrhe se uzima 10-20cccm krvi, kad ti neko razbije nos iscuri više...
    Dobrovoljni davaoci krvi u humanitarne svrhe???
    Ti bi dao samo prijatelju i rodjaku??? Šta ako je potrebna krvna grupa koju niko od bliskih nema???
    Da li bi možda bilo humanije prodavati krv...i to se negde radi...
    Osobe sa povišenim krvnim pritiskom na taj način ga regulišu...
    Dr Slavko Borojević je verovatno veliki genetičar, kad ti tako kažeš, ali je verovatno malo previše u svojoj struci kad kaže da se krv proizvodi u povećanim količinama i da to utiče na pritisak,. Mislim stvarno, ovo mesto nije za takvu diskusiju...
    Veruj mi , ako hoćeš, to je besmislica.
    po toj logici žena bi trebala da doji samo jedno dete da ne bi mleko nadolazilo ceo njen život... mislim... stvarno...

    Autor AnaM — 20 Avg 2009, 22:12

  4. Cekaj dalji tok diskusija, pa ces dobiti odgovore na pitanja koja si ovde postavila (mig)

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 22:23

  5. To je najhumanija stvar, ja stvarno ne znam sta je tebi...Dok sam ja studirala, kod nas se davanje organizovalo dva puta godisnje, sasvim dovoljno...

    Autor antistresna — 20 Avg 2009, 22:24

  6. ;)
    čekam:))))

    Autor AnaM — 20 Avg 2009, 22:24

  7. Draga ANTISTRESNA, ja ne vidim nista humano davati krv nekome nepoznatom koji nikada nikom nista nije DAO...

    Kome krv ne da ni njegova vlastita familija....

    U ovom casu, dok mi ovo pisemo, svaka 3 minuta umire jedno dete na svetu od NEISHRANJENOSTI!

    Gde je tu humanost?

    Zasto oni brizni, koji apeluju da se daje krv, ne apeluju isto tako da se spase stanovnistvo Afrike od GENOCIDA razvijenih zemalja?

    Zasto ti koji misle da ce mozda nekada zatrebati neciju krv NE DAJU NESTO onima kojima je pomoc ovog casa neophodija?

    Zasto na svetu mala grupa ljudi drzi ogromno bogatstvo kojim se moze resiti pitanje gladi u svetu, ali ga ne daju, cak ni simbolican njegov deo?

    Humanost je APSURD!

    ZVAKA ZA NAIVNE!

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 22:32

  8. Je l' postoji nesto dobro po tebi na ovom svetu ili mi zivimo u univerzumu gde je mrznja broj jedan, gde nema ljubavi i gde smrt vlada???
    Jbt, daj promeni te naocare...
    Mislim, nemoj da me shvatis pogresno, ali mnogo si negativan...

    Autor antistresna — 20 Avg 2009, 22:35

  9. A humanost ne posotji iz nekih drugih razloga i mislim da ovo nije mesto za takvu diskusiju..
    Aj'..svako dobro, i osmeh na lice...:)

    Autor antistresna — 20 Avg 2009, 22:37

  10. Draga ANTISTRESNA, ja nisam negativan, ja sam OBJEKTIVAN...

    Kako rece onaj pop i filozof:

    "SVET JE OVAJ TIRAN TIRANINU,
    al tirjanstvu stati nogom za vrat,
    privesti ga spoznaniju prava,
    to je ljudska duznost - najsvetija!"

    Svet je zaista tiran tiraninu.

    U to nema sumnje.

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 22:38

  11. Rene, gde nadje ovu groznu sliku, neću zaspati noćas! Bežim dok sam živa

    Autor poluuspavanka — 20 Avg 2009, 22:39

  12. Draga ANTISTRESNA, zasto ovde nije mesto za takvu diskusiju?

    GDE je mesto za takvu diskusiju?

    Pa ovde ima o svemu: autima, filozofiji, seksu, knjizevnosti, zdravlju....

    Sto ne bi bilo i o ovome?

    Nije neka tabu tema?

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 22:41

  13. Hahahaha,,,draga POLUUSPAVANKA, pa to je nas zemljak, gospodin Drakula!

    Znas li ti da je na njegovom sanduku (praznom naravno)u dvorcu u Transilvaniji sve ispisano sa cirilicom, na srpskom jeziku?

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 22:43

  14. Za mene ne postoji tabu tema :)a za tiranine mi se, da prostis, jebe..Kratak mi je ovaj zivot da na sve gledam tako..
    Ma ok, to je neko moje misljenje :)..svako ima pravo na isto..

    Autor antistresna — 20 Avg 2009, 22:43

  15. Draga ANTISTRESNA, nisam razumeo svaku rec koju si napisala, ali zar ti ne primecujes sta se u ovom nasem malom svetu radi?

    Niko ne moze da zavuce glavu u pesak i ne primeti strahote koje se desavaju..

    I onda negde iz dubine izmili neki glasic o ...humanosti...

    Ako si siromasan, i nemas veza, mozes 100 x dati krv - kad tebi zatreba nece je biti!

    Naci ce oni 1000 razloga zasto je nema, ne brini...

    Inace, najveci deo krvi se IZVOZI iz malih zemalja kao sto je Srbija.

    I od toga najvecu korist imaju Ministarstva zdravlja i debeli doktori tamo zaposleni.

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 22:49

  16. a ja se sa nekim drugarima odavno dogovaram da odemo u Transilvaniju u dvorac grofa Drakule i sad kad mi reče da je na srpskom ispisano, sad mi se još više ide...

    ma otići ćemo pod obavezno!!

    Autor beliocnjak — 20 Avg 2009, 22:52

  17. Zašto na srpskom Rene? Mogao bi da nam ispričaš i to.
    Odvratniju sliku nisam dugo videla

    Autor poluuspavanka — 20 Avg 2009, 22:55

  18. Beli, taj dvorac je kupio neki lukavi Amer i preopravio ga u hotel sa 5 zvezdica.

    Ponesi dosta para ako krenes tamo, nije sala.

    I glavicu belog luka u rancu, nek se nadje...

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 22:56

  19. Draga POLUUSPAVANKA, to je istina.

    Na sanduku Valda Cepesa (alias grofa Drakule) sve je ispisano na srpskom jeziku.

    Niko ne zna zasto.

    Inace on se zestoko borio protiv Turaka i specijalnost mu je bila da odere zive ljude.

    Jednom je naredio da se u blizini njegovog dvorca razapnu 6.000 zarobljenih Turaka!

    Zbog tih "osobina" i krvozednosti je dobio svetsku famu.

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 22:59

  20. pare nisu problem - pare nemam..:)

    a belog luk obožavam tako da će vampiri da pobegnu glavom bez obzira...i ne samo vampiri..:))

    Autor beliocnjak — 20 Avg 2009, 23:00

  21. pa i neka ih je razapeo..oni su to nama radili 500 godina...

    Autor beliocnjak — 20 Avg 2009, 23:02

  22. BELI, kada je covek mlad, trebaju ODLUKE, a ne pare.

    Ja sam proputovao kao mlad skoro celu Evropu i Bliski Istok skoro bez para.

    Iskoristi beli Sengen sto bolje mozes.

    I ne zaboravi: samo jednom se zivi!

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 23:02

  23. Beliočnjače, samo ti još vampiri fale da načisto podivljaš :)

    Autor poluuspavanka — 20 Avg 2009, 23:03

  24. BIO JEDNOM JEDAN VUK

    Bio jednom jedan vuk
    I bio je zbilja dobar
    Miran kao mrtvi muk
    Pitom kao neki sobar

    Za to niko nije znao
    Mislili su da je zao

    Imao je divne želje
    Divno srce u grudima
    Želeo je prijatelje
    Među psima i ljudima

    Za to niko nije znao
    Mislili su da je zao

    Voleo je čak i ovce
    Pa i one jarce muške
    Nije znao ni za lovce
    Ni za zamke ni za puške

    Za to niko nije znao
    Mislili su da je zao

    Pošao je da im kaže
    Da ne može tako više
    Videše ga neke straže
    Opališe i ubiše

    Nikom nije bilo žao
    Mislili su da je zao

    Ljubivoje Ršumović

    Autor rene1 — 20 Avg 2009, 23:04

  25. Ma, Rene, nemoj ga braniti, čim je osetio krv odmah je počeo da podržava Drakulu. Čuči u njemu neki vukodlak, samo da ga ne budimo :)

    Autor poluuspavanka — 20 Avg 2009, 23:07

  26. Nema zlih vukova, ni lavova uopste nema zlih zivotinja.
    Oni se brane po instiktu, mnogo bolje regulisanom od naseg.
    Oni napadaju samo kad su gladni ili ugrozeni, mi ljudi, napadamo iz oholosti, bahatosti, zavisti, ljubomore....Vrlo retko da bi se branili.

    Autor casper — 20 Avg 2009, 23:14

  27. Casper, slažem se. Znamo mi da naš vuk nije zao, samo ga mamim da malo pokaže zube :)

    Autor poluuspavanka — 20 Avg 2009, 23:18

  28. poluuspavanko*

    drž' se noćas...probudila si u meni vukodlaka...
    dolazim da te gricnem za vrat..:)

    Autor beliocnjak — 20 Avg 2009, 23:22

  29. Vuče, nisam ja, Rene je kriv!
    On je probudio vukodlaka sa tom slikom Drakule, gricni njega, nemoj mene!

    Autor poluuspavanka — 20 Avg 2009, 23:24

  30. ne, ne...čika rene nema veze sa tim...

    kod tebe jednostavno osetim kako ti krv udara u žilu na belom vratu i ne mogu da odolim...he he he

    Autor beliocnjak — 20 Avg 2009, 23:29

  31. - Jesam dobrovoljni davalac
    - Ne slazem se sa iznetim stavom
    - Niti ti zameram niti cu te ubedjivati da nisi u pravu.

    Ali, reci cu zashto dajem krv :)

    Prvo moje davanje je bilo iz lichnog interesovanja za moju krvnu grupu - dakle spojio sam lepo (za druge) i korisno (za sebe). Saznao sam da sam AB+ grupa, kao i da manje od 10% ljudi ima tu grupu. Znachi, ako zaginem nisu bash lepe shanse da ce imati bash moju krvnu grupu. Mogu da primim sve ostale, ali to je naravno tek u sluchaju nuzde...

    Dalje, raspitao sam se dobro o tome shta se dobija redovnim davanjem krvi. 'Stara' krv se malo prochisti i pusti se u tok malo 'sveze' krvi, shto je jelte pozitivna strana. Ono shto ne ubije - ojacha :)

    Posle josh par davanja krvi, naleteo sam na oglas na vratima studentskog centra da je nekome potrebna krv AB+ grupe. Okrenuo broj i saznao da nekoj devojci treba krv za operaciju! Kada sam otishao u zavod za transfuziju i rekao im ime, saznao sam da njoj (devojchici od nekih 6 godina) trebaju u stvari trombociti iz krvne plazme jer boluje od raka i pokushavaju da je spasu. Dao sam krv i tachno sam znao za koga je dajem. NIsam je nikad video, ali sam dobio 'hvala' preko telefona od gospodje koja je ostavila oglas. Od hvala nishta ne moze da se kupi - ali, zastanimo na tome sada.

    Zadnji put kada sam dao krv, pored mene je bio momak, 30ak godina, vino bled i nervozan - znachi, prvi put.
    Da se ne bi onesvestio tu su bili sestra i doktor i prichali sa njim. Posle smo razmenili par rechi. Choveku je otac bio u bolnici i spremao se za operaciju.On i njegov brat su imali istu krvnu grupi i ocheva nesreca je bila povod da daju krv. Jednostavno recheno - moranje. Chovek je bio nevidjeno uplashen. Bojao se davanja krvi. Nije znao nishta o tome i sve dok nije morao - nije ni dao krv. Smirio sam ga jer sam mu isprichao da realno, nece ni primetiti razliku pre i posle davanja krvi - jer ukoliko ste mirni dan-dva, razlike i nema. On je druga osoba za koju znam da je imala koristi od moje ili nechije humanosti...

    I tu dolazimo do pitanja koje si potegao - chemu humanost ako to shkodi ili dajesh nekome koga ni ne znash??

    Prvo: jedem puno crvenog mesa, obozavam majonez i SVESTAN sam da ce uzrok moje smrti lezati BASH u tome! Ako svesno sebi skracujem zivot nezdravom ishranom, zashto onda ne bih nechiji drugi (takodje svesno) produzio??

    Drugo: uverio sam se da moja krv nece otici nekim fiktivnim likovima, vec postoje ljudi chiji ce zivoti biti produzeni, spasheni i zasigurno ispunjeniji lepim trenutcima i to zahvaljujuci mojoj nesebichnosti!

    Takodje, Humanost nije apsurd. Humanost je ideal!
    Realnost je siva. Ali, ne moramo je takvu prihvatiti :)

    Uglavnom, izvini zbog poduzeg komentara, ali, davanje krvi nije niti strashno niti je toliko shtetno da je treba zaobilaziti.

    Jedini razlog nedostatka krvi za povredjene je najprostija stvar: sebichnost. Ljudi bi rado dali krv - ali se plashe uboda igle. Prosto tragikomichno :D
    Josh smeshnije je da iako je igla za transfuziju shira i veca, nijednom me nije bolelo ni mi je ostao hematom na ruci nakon davanja krvi. Shto za obichne inekcije nije bio sluchaj ;)

    Autor sl — 20 Avg 2009, 23:30

  32. A ja imam oklagiju, samo pridji... Dobićeš ti svoje! A i Rene će da me brani - mora jer je prvi pomenuo vampire

    Autor poluuspavanka — 20 Avg 2009, 23:32

  33. pa ne spavaš valjda sa oklagijom!?...
    napad ću da izvršim kad budeš zaspala..:)

    Autor beliocnjak — 20 Avg 2009, 23:35

  34. Sad sam ga nadrljala, a nema ni Reanea da pomogne. E, a da ja zapevam uspavanku, možda se zver uspava? Dobra sam u uspavljivanju, pa probaću

    Autor poluuspavanka — 20 Avg 2009, 23:39

  35. a neće ti pomoći ni da otpevaš ceo repertoar uspavanki od grupe "Kolibri"..:)

    rekoh nema ti pomoći...ovu noć spremam pohod na tebe, zato dobro proveri da li zaključala vrata i zatvorila prozore mada ni to me neće sprečiti..:)

    Autor beliocnjak — 20 Avg 2009, 23:46

  36. "Tijo noci, moje zlato spava,
    Za glavom joj, od bisera grana,
    a na grani ko da nesto bruji,
    to su pali sicani slavuji..." :)

    Autor poluuspavanka — 20 Avg 2009, 23:48

  37. "ja sam mala, pit bull.."

    http://www.youtube.com/watch?v=VNH9DpA1v30

    džaba ti pesmica..:))

    Autor beliocnjak — 20 Avg 2009, 23:56

  38. Postovani SI, zar nisi pomislio da ako krv treba da se "OBNAVLJA", da bi se sama priroda za to pobrinula ?

    Ne treba mi da "pomazemo" prirodu u kreaciji zivota. Jos dugo vremena ce trebati da stignemo dotle.

    Ako jedes neumereno dzigericu, jaja, majonez - ukratko jela koja sadrze mnogo holesterola, treba da izbegavas UZROK, a ne da lecis POLEDICU...

    Da li si se zapitao da li bi ti ljudi pomogli tebi kada bi bio recimo gladan i lose obucen?
    Nije samo krv sa cim se moze biti human...

    Hematom od injekcije ostaje kada je plitko ubodena, odnosno nestrucno ubodena.

    Isto vazi i kod vadjenja krvi: ako se ne strucno radi - ostane hematom.

    Autor rene — 21 Avg 2009, 00:22

  39. Da li se ta ista priroda pobrinula za automobil koji vozish ili mozda u nekoj mahuni raste sladojed koji jedesh?
    Da li si to nekada dovodio u pitanje? :)

    A zashto bih sasekao uzrok?
    Zashto izbegavati ono u chemu uzivam?
    Zashto ziveti ako se odrichem uzivanja?
    Rekoh vec: SVESNO biram. Jer na kraju krajeva to je jedino shto u zivotu imamo. Izbor. Ogranichen dodushe i usmeren, ali opet je to nash izbor.

    Ja sam pojasnio svoj izbor, ali nisam doveo tvoj u pitanje. Mozda sam pogreshio?

    Da li je tema ovog bloga pokushaj sagledavanja razlichitih stanovishta ili osporavanje neistomishljenika?

    Svejedno, dao sam svoj doprinos. Iskoristite ga kako zelite :)

    Autor sl — 21 Avg 2009, 00:49

  40. Postovani SI, iskreno se izvinjavam, ali ovo nisam razumeo....

    Ja nemam nista protiv toga da svi ne misle kao ja.

    Naravno da si dao doprinos.
    Tvoja prva diskusija je veoma kvalitetna, ali drugu bas nisam razumeo najbolje.

    Autor rene1 — 21 Avg 2009, 01:08

  41. Beli ocnjak, ako zelis da znas jos jednu vezu izmedju Srbije i Vlada Tepesa. Clanovi viteskog reda Zmaja su 1408 bili Vlad Tepes, kao i despot Stefan Lazarevic i bili su jako dobri prijatelji (kaze predanje, nisam se uverila) Mozda i otuda natpis na srpskom.
    Sto se tice dobrovoljnog davanja krvi, mislim da je to jako human gest, ali je treba davati iskljucivo namenski za odredjenu osobu. Da vas pozovu kada je nekome zaista potrebna krv..Ovako sumnjam u preprodaju krvi, jer ima jako visoku cenu na trzistu. I nemojte mi reci kako su to lekari, znamo kakva korupcija i mafija tamo vlada. Poz .

    Autor nesanica — 21 Avg 2009, 01:30

  42. Draga NESANICE, mnogo hvala na pojasnjenju oko Vlada Cepesa...
    Ni ja nisam znao za njegov prijateljski odnos sa despotom S. Lazarevicem...
    Znao sam samo ze prisni prijateljski odnos Stefana i Bajazita...

    Sto se tice krvi, apsolutno se slazem sa Vama.
    I sam sam slicno napisao.

    Autor rene1 — 21 Avg 2009, 02:59

  43. nesanice interesantan podatak...pa ima tu neka veza što se tiče turaka, Vlada Tepeša i Srbije...

    Autor beliocnjak — 21 Avg 2009, 03:56

  44. Ovo je garant tvoja fotka rene.

    Autor bajka — 21 Avg 2009, 06:56

  45. Ne Bajka , to nije moja slika.

    Ali tvoj komentar jeste tvoja slika.

    Autor rene — 21 Avg 2009, 10:16

  46. citah skoro u novinama..da ljudi kod nas prodaju pola litre krvi za 50 evra..opisase tacno i mesto gde mozete kupiti krv..ne dajem krv..nemam je ni za sebe dovoljno..kako kazu malokrvna sam godinama da je to vec preslo u hronicno..organizam mi se bas lepo navikao na jedva 3. miliona krvnih zrnaca...i super mi je..kad kojim slucajem krv "nadodje" meni pozli..ako neko hoce da daje krv..neka ga..ja nemam nista protiv..

    Autor vilabezkrila — 21 Avg 2009, 18:14


Dodaj komentar

Powered by blog.rs